Nintendo Wii Fit

Är fortfarande snorig och har ont i halsen. Det är jätte jobbigt. Vill bli helt frisk. Man känner sig inte så fräsch och trevlig mot sin omgivning när man är så snorig..

Efter jobbet hämtade Anette upp mig, vi åkte och handlade och sen hem till henne. Hon hade köpt Nintendo Wii, samt Wii Fit. Så vi har i stort sett ätit och spelat hela kvällen. Det var jätte roligt. Jag vill också ha ett Wii Fit! Kul att prova på lite yoga och andra balansövningar. Under omständigheterna så hade vi det jättebra ikväll. Tycker om dig vännen!

Förstår inte hur en person kan förstöra så mycket för en annan. Att få leva i rädsla och skräck är inget man vill uppleva.. Jag finns här för dig vännen om det är något. Alltid, dag och natt.

Bilder från London

Imperial War Museum.

Harrods (där jag hittade jättesöta kattungar) och filmpreiären med Jim Carrey (han i hatten).

Winter Wonderland i Hyde Park.

Hard Rock Café och Oxford Street.

Ursäkta om bilderna är lite suddiga, jag är ingen mästerfotograf..

Annars känner jag mig lite nere nu, känns som jag börjar bli sjuk. Har ont i halsen. Men hoppas verkligen inte att det är något på gång. Är i alla fall laddad inför att träffa Anette imorgon, blir att testa Nintendo Wii.

London

Nu är det två veckor sen jag skrev här. Mycket har hänt sen dess. I början var det mest kalas, kalas och återigen kalas. Per fyllde år i början av December, vilket vi verkligen firade. Kul att vi kan vara så många i lägenheten och att vi fick så många trevliga besök. Självklart bakade vi till kalasen. Jag gjorde mintkladdkaka som jag är mycket nöjd med. Tack Anette för introduktionen av receptet :) Per fick massa fina presenter, av mig fick han ett Nintendo Wii. Men det är även hans julklapp, så den är köpt och avklarad för i år. Skönt.

I måndags åkte vi till London. Var helt underbart att vara ledig och komma bort en sväng. Det behövdes verkligen. Som vanligt tog jag ett glas vin och Per en öl innan flyget, en perfekt start på resan. Flygresan gick ganska snabbt eftersom vi kollade på nya Batmanfilmen på Pers Ipod. Dock var det lite tungt att åka tåg in till centrala London när vi väl var framme. Eftersom vi flög på kvällen så hann vi bara checka in och gå och lägga oss när vi var framme vid hotellet.

Tisdagens första besök blev Primark. Handlade lite kläder, men blev inte så mycket. Efter det åkte vi till Imperial War Museum och spanade in en massa krigsmaskiner och en Bond-utställning. Sen var det dags för ett besök på Harrods, som var väldigt fint pyntat, köpte lite grejer till Simba och lite te. På kvällen gick vi omkring i Soho och Chinatown. Lyckades hamna på en filmpremiär med Jim Carrey, Yesman. Det var röda mattan, poliser och massa folk. Efter en stunds väntan lyckades vi få en skymt av självaste Jim. Jag försökte ta ett kort på honom, men det blev lite suddigt. Man ser i alla fall att det är han i hatten :P

På onsdagen åt vi inte frukost på hotellet, utan gick direkt till Hyde Park. Där åt vi en jättegod panini som var "nygrillad". Efter en bits promenad i parken kom vi fram till Winter Wonderland. Där det var tivoli, isrink och tysk julmarknad. Även om det inte fanns någon snö, så fick man en härlig julkänsla. Sen var det dags för ett besök på Hard Rock Café, vilket har blivit en liten tradition. Vi tänkte att vi skulle shoppa bättre med en drink i kroppen. Dock blev det inte så många inköp. Jag shoppade bara ltie på Primark igen.

Torsdagen tog vi det lungt och åkte till flygplatsen i god tid. Gick i några affärer där och köpte lite småsaker för dom sista punden. I taxfreen blev det i alla fall två Bailys inhandlat, en med mintchoklad- och en med karamellsmak. Flygresan hem gick även den snabbt och var problemfri. Det var en positiv överraskning när vi landade och fick se all snö utomhus. Dock längtar jag redan till nästa resa.

Nu i helgen har vi ätit julbord med pappa och familjen. Det var riktigt gott och nu känns det att julen är nära. Idag har jag och Andreas varit inne i Örebro och shoppat. Eller ja, jag köpte en t-shirt. Det var mest Andreas som shoppade.

Har försökt lägga upp bilder från London men det fungerar inte för tillfället, tyvärr...

Anette, jag finns här om det är något.